HTML

Desszertkirálynő

A Desszertek Királynője hív. Ellenállhatatlanul vonz, örök szerelemben tart.
Hódolunk előtte, és hódolunk neki.

Nagyobb térképre váltás

2009.03.13. 07:00 Az Igazi Pityi

Vén Európa

Én megmondtam előre, én szóltam előre, én ezt nem akartam!

 
Tudom, nem szép dolog az előítéleteket dícsőíteni főleg, ha olyan elítélő előítéletek törnek elő az emberből, mint amilyenek nekem voltak az Európa Kávéházról, de ez egyszer hallgatnom kellett volna rájuk. Másfelől viszont Palkónak is igaza volt: ki kell próbálni, hogy előre felkészülten, objektíven nézve is olyan-e, mint amilyennek a régi történések alapján gondolom. Mert voltak régi történések, nem is egy. Mesélhetnék kapásból vagy három mesét is, de mégsem teszem, hiszen évekkel ezelőtti esetek voltak azok, ne bolygassuk, ami már nincs - inkább nézzük azt, ami van. Arról is lehet mesélni ugyanis.
 
Az Európa elegáns - a fa dominál a belső berendezésben - jó helyen van, és felkapott. Nincsenek ugyan tudományos módszerekkel mért adataim, de elég sűrűn járok arra és a vendégek száma alapján ez az előítéletem alakult ki.
 
Az Európa nagyra tartja magát. A termek nagyok, a pult és a pulton felhalmozott sütik választéka és mérete is, az ablakok is - minden nagy. A pincér hölgyek egyenruhába vannak öltöztetve, próbálnak szépen viselkedni, de... minden olyan fáradt.
Lehet, hogy a nyúzott és borús március eleji délután az, ami rányomja bélyegét a helyre. Az is lehet, hogy belőlem sugárzik vissza az a sok régi élmény, de nem tudom igazán vidám szívvel nézni ezt a cukrászdát. Nem tudok megszabadulni az előítéleteimtől.
 
Egy somlóit és egy eperkrémet rendeltünk. Hatalmas kehelyben érkeztek mind a ketten. Az eperkrém rózsaszínű volt, a somlói meg barna.
 
Megkóstoltam az eperkrémet: eperíze nem volt, az állaga szinte nyúlós, a tetején heverő eperdarab nagyon távolról érkezhetett a cukrászmester műhelyébe. És édes volt, nagyon nagyon édes. És fáradt volt, nagyon fáradt. Mindent összevetve annyira felismerhetetlen volt, hogy akár a somlói is lehetett volna. Szerencsére azért rózsaszínű volt.
 
Aztán megkóstoltam a somlóit (a barnát): a Pestre jellemző "hagyományos" kínálatból akármi is lehetett volna. Csokitorta, fagylaltkehely, mousse esetleg egy kevésbé jól sikerült eperkrém. A csokiöntetnek három íze volt: egy keserű, egy nagyon édes és egy harmadik, szúrós, szívós fáradt íz. Egymás után érkeztek, kíméletlenül, mint egy kiütéshez vezető ökölcsapássor. A piskóta szárazon kukucskált ki minden tejszínhabok Csomolungmája alól és igen! igen, volt mazsola  is, nem tagadom. Az előítéleteim mégis legyőztek. Egy kicsit meg is rémültem, mikor felfogtam, mennyire rabja vagyok a múltnak. Megrendült a bizalmam önmagamban: lehet, hogy még annyira sem vagyok jó tesztelő, mint eddig gondoltam? De az is lehet, hogy a másik desszert (a rózsaszínű) annyira lefárasztotta már a nyelvem, a szám, a torkom és a reményem, hogy szegény somlói behozhatatlan hátránnyal indult. És ráadásul fáradt is volt. Nagyon fáradt.
 
Azért jól elbeszélgettünk Palkóval. Szó esett a szofizmusról, Szókratészről, családi, üzleti dolgokról, s a végén - fizetéskor - mikor a főpincér hölgy erőlködve felemelte a félig még mindig teli kelyhet (a rózsaszínű somlóival) a következők hangzottak el:
 
- Nem volt jó? - kérdezte ő rutinból.
- Nem. - Reméltem, hogy ezzel a kegyetlen válasszal talán valami hatást elérek. És nem is örült neki, látszott rajta.
- Mi volt a baja?
- Túl édes volt és...
- Valami másra számított - mosolygott bele Palkó a szavamba, és a nő megkönnyebbülten ellibegett. Pedig én még szerettem volna folytatni, hogy "...fáradt volt, az eper ízét nem lehetett érezni, és az aljára rejtett fagyasztott gyümölcscafatok láttán hányingerem támadt".
 
Előítéletek. Régi, rossz pillanatok utóhatásai. Lehet, hogy akkor kellett volna vigyázniuk.
 
Hely: 1055 Bp. Szent István Krt. 7-9
Ár: már nem is emlékszem, de majd utánanézek .(

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://somloi.blog.hu/api/trackback/id/tr56998231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása